Sunday, May 23, 2004

alcoholic? non-halal?

Hello. Aku baru aje balik dari kelas membuat kek lapis sarawak dengan Kak sue aku. Pn Rabiah Amit yang mengajarnya. Tapi sedikit kecewa bila cara diorang ajar tu agak kelam kabut sikit. Apa-apa hal pun ilmu tu tetap jugak masukk.. best la jugak aku tengok cara-cara nak buat kek lapis sarawak nih.. menarik sungguh hasilnya. Terpegun aku tengok.. hehehe.. tapi yang tak bestnye bila kek tu siap, rasa sayang la pulak nak telan! sebab lawa sangat! alamatnye memang tak termakan le kek tu. haha.

Ni nak dijadikan cerita la ni, masa kitorang gi kelas tu, memang obvious la kitorang adalah pelajar yang paling muda treng teng teng.. hihi. So, makcik-makcik ni cukup kagum dengan kitorang! haha. Bangga le jugak time tu.. :P Bila dah berjam-jam kat situ, ada la topik yang diborakkan.. ada satu topik ni memang mengejutkan aku lah.. ada sorang kakak ni cerita, sesetengah kek yang dijual tak halal, especially kek dari kedai orang cina.
Terutamanya kek coklat dan kek buah. Diorang mesti ada taruk sedikit bahan alcohol dalam kek-kek tersebut. Bagi orang kafir ni asalkan bukan 'babi' semua benda diorang kira halal.. alamak.. jadi kenalah berhati-hati bila nak beli kek. Pasti kan yang owner kedai dan pembuatnya orang islam seislam islamnya. wallahualam..

but dunt worry, nanti bila aku dah pandai buat kek, korang gi kedai aku je nanti ok? dijamin HALAL 100%. haha :) ada sesape nak join business kitorang? :P

p/s: suka makan kek coklat dengan ais-krim.. yummm...

No comments: